♔Home |▲pollo



Eid
Holla fellas !setelah hampir sebulan raya menjelang aku masih terkial-kial nak cerita pasal hari raya .ini berlaku akibat kemalasan nak type yang berganda .berbalik pada topic sebenar ,sambutan raya tahun ni agak membosankan dan kurang meriah seperti tahun-tahun yang lepas .lagi pun this year SPM ,kebetulan seminggu selepas raya trial SPM pulak so tak berapa nak beraya sangat .shopping raya pun tak banyak cuma beli 1 baju nicole ,1 jeans levis and 1 high heels .shopping pun last minute ,2 hari lagi nak raya baru nak pergi shopping .itu pun shopping dekat Bpmall aja sebab tak sempat nak kemana .
First day raya dah macam tak raya .esoknya nak raya baru lah aku and family balik kampung di Taiping Perak .kami bertolak dalam pukul 4 dari Batu Pahat .and agak rush juga lah kan sebab nak kejarkan sembahyang raya .last-last tak sempat ,dekat area Ipoh maybe ,terus masuk jalan kampung and sesat cari masjid dekat situ .nasib lah jumpa and sempat sampai tepat pada waktu .sampai jee abah and along buka bonet kereta and ambil baju melayu tukar dalam kereta and ambil songkok terus blah pergi sembahyang .manakala aku ,kakak and mak tunggu dalam kereta tidur .lepas habis sembahyang raya kami terus bertolak masuk highway ,paling jakun bila sampai terowong dekat Ipoh abah mesti kejut aku setiap kali balik kampung sebab aku suka lalu terowong haha dari kecil memang macam ni .kami tiba di Taiping tepat pada pukul 11 pagi ,sampai jee rumah atok ramai dah orang dekat ruang tamu sebab uncle aunty semua balik kan .semua dah pakai baju raya and aku masuk dengan muka baru bangun tidur and pakai baju tidur jee dari Batu Pahat haha sampai je terus iron baju and mandi .tak sempat nak minta duit raya dekat abah and mak ,dekat atok uncle and aunty semua siap-2 nak keluar pergi rumah atok-atok sedara .so aku terus angkat handbag and naik kereta .perjalanan jauh juga lah ,tapi best dapat rasa suasana kampung yang ada sawah padi .hehe
Biasa lah hobi aku dengan abang aku pantang nampak tempat macam tu asyik bergambar ajelah .Raya ke 2 pula ,aku duduk rumah atok jee tidur and semua family tak keluar dah maghrib baru keluar pergi mall sampai lah malam .sebab tak tahu nak buat apa .raya ke 3 pergi beraya macam biasa tapi tak berapa nak meriah sebab ramai aunty and uncle dah balik rumah masing-masing .kemudian raya ke 4 baru lah family aku balik Johor .benda paling best before balik Johor singgah Lake Garden kejap bergambar .Otw balik Johor ingat nak singgah KL kejap tapi dah malam dengan jam nya lain .sampai je Johor esoknya mak buat open house tapi paling malang kawan aku yang datang cuma 2 orang sebab tu je yang aku sempat jemput haha yang 2 orang tu pun datang malam .dan disini lah berakhir cerita aku :)
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI <3

Click gambar untuk tumbesaran 
Shopping before raya :

this ,kasut raya tahun ni :) Fabiano Ricco

Raya pertama :

Lake Garden :

-END-