♔Home |▲pollo



si robot
bahh !terkejut tak terkejut tak ?kihkih assalamualaikum untuk orang yang terasa diri sia melayu hello gello untuk orang yang kurang kemelayuan tu sikit haha .watcha doin ?what ?korek hidung !ee SEKELEH !haha start cerita untuk hari ini 10 DISEMBER 2011 cepat sungguh masa berjalan ye .pejam celik pejam celik tak celik-celik .okay berkenaan dengan tak celik-celik ,untuk hari ni saya kehilangan atuk saudara paling baik dia telah pergi kepadaNya ,minta sedekah al-fatihah untuk arwah .semoga dia dicucuri rahmat .amin 

sebelum pemergian arwah tidak memberi sebarang petanda ,dia adalah atok sedara yang baik kerana setiap kali gath family dia suka puji-puji saya ,and after this tiada pujian tu lagi untuk dapat didengar ,kalau jumpa saya dia akan cakap ,MALA(mak) ni anak kau ke ,kenapa cantik sangat dah macam pelakon .auchh !serious arwah suka puji macam tu :) dia meninggal akibat excident ketika hari jumaat lepas dan ketika itu untuk pergi solat jumaat ,mungkin dia orang terpilih pergi hari jumaat orang kata terlepas azab kubur dan mati syahid sebab hendak menunaikan solat kan ,kepala retak dan kes langgar lari .

tadi siang pukul 6 dah bangun mandi-mandi pergi melawat ,sampai pukul 11 amboii orang baca yaasin saya tidur :p hekk sebab kita tak boleh baca lahh ,lagi pun malam tak tidur hehe setelah dikebumi kan duduk berkumpul keluarga sekejap happy semua berbual glak-gelak ni tak macam ada kematian dah macam kenduri kahwin .apalahh 

balik jee abang saya dah pesan kene teman dia pergi melaka ,untuk cari barang projek dia .buat apa tah tak tahu ,dengan dia punya dengki baru keluar kereta sampai depan rumah saya nak masuk dalam nak tuka baju nak buka tudung semua lahh kan dia cakap tak payah pakai baju tu jee pergi melaka amboi-amboi dia pakai baju hot-hot takpa .tapi saya ni budak yang degil masuk juga pergi buka tudung angkut handbag semua tapi still pakai baju kurung pergi melaka .perjelanan ke melaka dan kembali ke batu pahat amat menyeramkan ,kenapa seram ?abang saya bangun pagi bila sampai tengah hari mesti lah mengantuk kan .dekat highway hampir dia langgar trela ,dia mamai-mamai habis saya pun mengantuk .hati tak sedap sebab masa masuk jee kereta lepas habis kebumi tu kening automatic bergerak sendiri ,orang-orang tua cakap tu petanda tak baik .


dah seram sejuk jee ,terhuyung-hayang kereta abang saya bawa ,dalam 1jam suku dah sampai melaka .terus pergi macd sebab nak amek barang projek dekat jason ,woahh !dia kacak tapi dia bukan islam :P masa abang saya pergi jumpa jason tu saya duduk dalam kereta sahaja .berangan ,haha abang saya masuk kereta kira dah sattle lahh kan dia tanya nak makan apa ?nak mcd ke ?saya cakap boleh jee tapi nak drive thru sebab hari ni ayu sangat nak jalan kepit-kepit pergi mcd malas dengan berbaju kurung haha prosperity mc value lunch order jee lepas tu duit saya kene keluar tu yang menyampah tu penat kerja duit kene ketuk brr

hancus plan diet aku untuk hari ni !penat diet 2minggu ni !tak habis gak properity tu sebab tak berapa nak minat sangat ,minat spicy chicken macdulaxe jee dekat kedai PAKCIK BOOT(macdonald) tu hahah lepas tu dah makan-makan balik ,balik pun menyeram kan jee terhuyung-hayang kereta saya belum kawin ,saya membebel-bebel pun and suruh berhenti tepi abang saya tak nak .dah nak langgar divider lahh nak langgar tiang lah .last-last berhenti juga dekat petronas batu pahat ,dia membuta kejap .lepas tu pergi bankin duit ,duit projek abang saya tapi pinjam duit saya arghh !benci ,habis duit macam ni .hidup kene kedekut kalau nak maju hahaha

saya ni dah umpama robot bila disuruh ikut aja tak tahu lahh kenapa kene bagi nasi kangkang agaknya hahah .habis orang suruh teman saya teman pergi ni perrgi tu dia suruh saya pergi aja hahah malas nak bantah .last-last sampai rumah pukul 4 petang ,sampai jee tuka baju membuta sumpah mengantuk sampai malam kot membuta so ni baru bangun cepat-cepat seatup and minum air suam bebanyak sebab hari ni asik minum air manis and berais jee kan ,and bangun ni dalam pukul 9 tengok luar kejap mana ada bulan tak nampak pun .brr


okay guys ,esuk ada TEST BI ANTARABANGSA DI TUITION TITIAN BAHASA ,wish me luck .hope dapat jawap dengan tenang mudah dan sewaktu dengan nya .aminn .sampai disini sahaja lahh ye coretan daripada saya .penat lahh nak type lagi ,sumpah hari ni penat sangat !

iklas daripada saya suhaila manaf