♔Home |▲pollo



salam aidiladha
holla malaysian !hurmm today ,kinda sad .dari sekolah tadi semua menyakitkan hati jiwa dan raga .firstly ,pagi-pagi cikgu dah pandang slek macam saya ni jahat .act memang tak boleh nak baca yaasin tapi ada budak kelas lain ajak bual ,dia tanya macam-macam tiba-tiba cikgu datang bagi yaasin .macam tak baik lah kan orang baca yaasin saya berbual .niat tak macam tu pon .saya memang suka baca yaasin ,bila ada baca-baca kalau period tahan jee sebab tak dapat baca .tahu tak bila baca yaasin rase hati tenang gila .selalu lepas sembahyang maghrib mesti baca yaasin ulang dalam 2 or 3 kali .best bila dapat baca yaasin sendiri .dulu kecik-kecik saya memang pemalas nak belajar mengaji semua ,bila mengaji dekat tepi tangan ada handfone haha kadang-kadang baca bila mengaji mesti makan haha degil gila dulu ,dulu nenek yang aja katam sekali jee tak pandai pon .tapi lama-lama lancar baca quran sendiri hehe

tadi dekat sekolah juga kecewa sikit lahh ,dengan kawan perangai macam tu .agak lahh kan nak peluk-peluk bf saya .diam jee tadi .tak paham apa motif dia .ohh okay aila sabar kay :) chill .jangan jadi budak-budak sangat nak gaduh pasal lelaki ,awak tak hamak sangat pon kan :) lepas tu bila dapat markah bm tadi kecewa sikit lahh .brr tak tahu nak cakap macam mana .tak pelahh tak de rezeki kan .ada masa buat betul-betul .cuti sekolah ni pon dah nak kene pergi beli buku latihan form5 ,mak suruh buat time cuti .mak cakap nak jalan buat samapi habis buku tu .okay ,adik buat ,even tak dapat pergi new zealand pon tak pa adik nak pergi bandung .tulah tak habis-habis duit habis dekat kedai .nak pergi holiday pon tak boleh .rancang nak pergi new zealand .benci sangat .tak pelah lain kali .next year dah SPM ,so kene study hard sikit .nak target awal-awal .tak nak buat mak sedih .sayang mak sangat .

raya haji ,okay sabtu ni family abah dari KL semua nak datang .tidur rumah ,sambut raya haji dekat sini .tapi pergi holiday ramai-ramai kot hehe tak sabar ,dapat jumpa baby sekali .rindu si kecik tu lama tak jumpa .bila call jee dia cakap entah apa-apa then dia baling fon tu hehe .nak hug dia kuat-kuat .hehe nak tengok ke budak tu ,sini-sini nak tunjuk 
 hee ini dia budak kecik tu ,nama dia naqib .dia baru pandai jalan .comel kan ,macam saya haha perasaan jee haha .act saya memang suka budak-budak .suka layan budak-budak sebab saya tak ada adik .tak boleh jumpa budak kecik yang comel sikit mesti nak pegang .kadang-kadang dekat mall anak orang tak kenal pon main tegur jee ,then tanya mak dia nama siapa haha tak malu kan habis comel geram .

okay stop cerita pasal naqib ,now nak cerita pasal hari ni and esuk .hari ni kakak balik .dapat cuti ,petang-petang lagi dia dah berambus dah dari ostel dia .tak sabar nak tunggu kepulangan nya haha nak gossip-gossip lagi macam hari tu .tapi start esuk family abah dah datang semua bawak atok mok ,hehe hey tahu tak saya ikot muka atok mok saya lah nampak macam mamak macam ni .atok mok orang penang anak mami .so antara cucu-cucu nya saya yang ikut muka dia haha atok mok tu nenek sebenarnya ,saya tak pernah ada atok belah mak mahupon belah abah .dua-dua dah meningal dari saya kecik tak sempat tengok muke pon .so nenek tu lah yang saya panggil atok hehe .

okay lah semua .tak tahu nak cakap apa lagi .hari ni not in mood gila .tadi tidur pon menakutkan ,hampir setiap hari mimpi yang sama tapi menakutkan .isk ,tak tahu kenapa apa masalah pon tak pasti .jangan jadi bukan-bukan dalah .tadi bangun pon sempat webbie dengan faiz yusof ,sebelum dia pergi kerja .dia kejut ,tunggu saya masa saya tidur .tapi saya ni jenis dah tidur susah nak bangun haha padan lah muka sapa kau pais haha bangun-bangun terus on tegur pais dia merajuk hahah konon kau manje lah haha gedik gila .yang tak boleh blah time tengah tidur dia call saya main pickup jee cal sape-sape tanpa melihat numb yang call haha .tak tahu pulak tu pais haha main pickup cakap mamai ,cakap macam kenal jee main layan tadi .padahal tak kenal pon ,dah bangun tidur baru tahu dia yang call haha apelahh .hah !hari ni juga fon saya dah okay tadi tido mak kejut bagi fon hahah sayang mak .dah macam iphone fon aku ,suke suke suke :D okay lahh guys ,selamat hari raya hajior selamat hari raya aidiladha ,duit raya tak ada tapi kaki lembu ada .kalau nak tinggal kan alamat dan no telefon haha sorry kalau tersalah cakap  terkasar bahasa .assalamualaikum :)